Cremer og salver

Creme og salve

Lær at lave dine egne cremer og salver, der passer til din hud, og som ikke indeholder fyldstoffer, unødvendige tilsætningsstoffer, kemikalier eller pesticider.
Alle produkter er lavet med udgangspunkt i honningbiernes produkter og koldpressede planteolier.

På kurset får du et grundlæggende kendskab til, hvilke naturligt forekommende planter i naturen du kan bruge til forskellige hudtyper, og hvilke planter der er effektive mod sår, kløe, uren hud, tør eller fedtet hud osv. På kurset laves også en creme, der udelukkende har til hensigt at give dig og din hud en dybere ro og følelsen af eksklusiv velvære.
I alt laves der 5-7 forskellige cremer og salver, og alle får prøver på de fremstillede produkter med hjem.

Undervisningssted

Sollentuna Alle 6

Lokale: Køkken

Niels Hvenegaard

Mit navn er Niels Hvenegaard, og jeg er biavler (og fåreavler).

De fleste biavlere fokuserer primært på at producere noget godt og velsmagende honning fra deres  bier. For syv år siden begyndte jeg at interessere mig for alle de andre  spændende produkter, som bierne producerer, og fandt ud af, at man faktisk havde lavet effektive og helende cremer og salver i mindst 4000 år.
Da honning smager virkelig godt sammen med især mørk chokolade, ja så tilbyder jeg også kurser i fremstilling af fyldte chokolader, hvor vi tilstræber at bruge biernes produkter, men vi bruger naturligvis også andre smagfulde elementer.

Mail: engsoehavebiavl@gmail.com