Om Hvidovre Aftenskole

Hvidovre Aftenskole tilbyder kurser, foredrag, debatarrangementer og ture i henhold til Folkeoplysningsloven.

Skolen modtager tilskud til aktiviteterne fra Hvidovre Kommune, og Hvidovre Kommune giver endvidere tilskud til nedbringelse af deltagerprisen for deltagere med bopæl i Hvidovre Kommune, som er pensionister på social pension (folkepension og førtidspension), på efterløn eller er arbejdsledige eller SU-modtagere.

Alle er velkomne til aktiviteterne uanset bopæl, børn dog kun på familiehold eller efter særlig aftale med skolens administration.

Hvidovre Aftenskole har under forskellige navne eksisteret siden 1934. Frem til 2. maj 2024 var skolen tilknyttet landsforbundet AOF. Skolen har tidligere heddet AOF i Hvidovre, AOF Dag- og aftenskolen i Hvidovre og senest AOF Hvidovre.
Hvidovre Aftenskole er pr. 2. maj 2024 tilknyttet Dansk Oplysnings Forbund, DOF.