Praktiske oplysninger

Senest opdateret maj 2024

Tilmelding:
- på vores hjemmeside hvidovreaftenskole.dk
- på tlf. 36 39 00 00
- ved henvendelse på Hvidovre Aftenskoles kontor:
   Engstrandskolen, Indgang D, Hvidovrevej 440

I hvor god tid, skal man tilmelde sig
Det er altid en god idé at tilmelde sig hurtigst muligt. En del hold bliver udsolgt, mens andre først har fornøden tilslutning i sidste øjeblik.
Da vi er nødt til at aflyse aktiviteter med for lille tilslutning, anbefales tilmelding mindst 3-4 uger i forvejen. Det er så ærgerligt, når vi for sent får henvendelser om hold, vi netop har aflyst.

Giv et kursus eller en tur i gave
Et kursus eller en tur er en fantastisk gave. Ved tilmelding til gavebrug skal vi bruge den rigtige deltagers navn, adresse, fødselsdag/cpr nummer mm.
Hvis man som giver vil undgå, at modtageren får besked om gaven i utide, skal giver skrive sin egen mailadresse både som deltager og som betaler. Mailadressen kan efterfølgende rettes til modtagers ved henvendelse til kontoret.

Venteliste
Vi opfordrer kraftigt til, at interesserede, som ønsker at deltage på et hold, der allerede er overtegnet, melder sig alligevel og dermed kommer på venteliste. Dels modtager vi somme tider afbud, dels opretter vi gerne ekstra hold med samme indhold, hvis ventelisterne er lange.

Hjælp til valg af kursus
Hvidovre Aftenskole hjælper gerne med valg af kursus og niveau. Spørg på kontoret.

Pris og betaling
Pris er anført ved det enkelte hold. Betalingsfrist er anført på fakturaen. Fristen afhænger af, hvor længe der er til kurset/arrangementet. Såfremt pladsen ikke betales rettidigt, har Hvidovre Aftenskole ret til at tilbyde pladsen til anden side uden yderligere varsel. Der er særlige regler for rejser og visse ture.
Vi tager forbehold for trykfejl. Læs meget mere om pris og betaling på siden handelsbetingelser.

PEA
Den lave kursuspris gælder for pensionister (folke- og førtidspension), efterløns- og SU-modtagere samt arbejdsledige, der bor i Hvidovre. Det er Hvidovre Kommune, der giver et særligt tilskud til egne borgere.
Læs mere om reduceret kursuspris på siden handelsbetingelser

Afmelding og tilbagebetaling
Vi henviser til vores betalingsbetingelser.
Flytning til andet hold kan kun ske efter aftale med kontoret.

Deltagere fra andre kommuner
Deltagere fra andre kommuner er velkomne. Kursister, der ikke bor i Hvidovre Kommune, skal oplyse CPR-nummer ved tilmelding.

Kursusstart
Hold oprettes ved tilstrækkeligt antal betalende deltagere. Oplysning om mødetid og sted står på tilmeldingsbekræftelsen, som er deltagerens mødekort. Deltagerne får ikke yderligere besked om holdstart. Hvis kursusstart må udsættes, får allerede tilmeldte deltagere besked via e-mail.

Undervisningstid
En lektion består af 45 minutters undervisning plus 10 minutters pause. En del kreative hold og bevægelseshold holder dog ikke pause.

Aflysning og ændringer
Aktiviteter uden fornøden tilslutning aflyses. Tilmeldte deltagere kan vælge anden aktivitet eller tilbagebetaling. Vi henviser desuden til siden handelsbetingelser.

Kursisters afbud til undervisning
Ikke alle undervisere ønsker besked fra kursisterne om afbud til dagens undervisning. Hvis underviseren ønsker at få besked, oplyser den pågældende selv kursisterne om, hvordan han/hun ønsker afbud. Kontoret kan ikke påtage sig at bringe afbud videre fra kursister til underviser.

Besked om aflyst undervisning udsendes som SMS
Hvis en undervisningsgang må aflyses f.eks. på grund af sygdom hos læreren eller lokaleforhold, gives besked til kursisterne med sms. Det er derfor vigtigt, at kontoret har mobilnummer på alle kursister.
Den tabte undervisningsgang lægges så vidt muligt til i form af forlængelse af kurset.

Tilbagebetaling af aflyste kursusgange, som ikke kan erstattes
Hvis en eller flere undervisningsgange i et planlagt forløb må aflyses, og det ikke kan lade sig gøre at erstatte timerne, tilbagebetales for den mistede undervisningstid.
Tilbagebetalingen udregnes som differencen mellem det antal lektioner, der oprindeligt er betalt for, og det antal lektioner, holdet i praksis har fået.

Ferier og fridage
Undervisning på kommunens skoler følger normalt skolernes ferieplan. På Engstrandskolen, Strandmarkens Fritidscenter og Hvidovre Hospital kan der være undervisning i skoleferier.

Gentilmelding til næste sæson
En stor del af vores hold kører med en efterårssæson og en forårssæson. Kursister, som har deltaget i en efterårssæson, får automatisk reserveret plads på det tilsvarende hold til den efterfølgende forårssæson og omvendt. Man kan ikke springe f.eks. forårssæsonen over og så være sikker på en plads på holdet igen det efterfølgende efterår, men man er naturligvis velkommen, hvis der er ledige pladser.
Sommerhold indgår ikke i ordningen.
Reservationsbekræftelser og opkrævninger på automatisk reserverede pladser udsendes på mail først i juni henholdsvis først i december.
Hvis man ikke ønsker at benytte sin reserverede plads, beder vi om, at man giver kontoret besked hurtigst muligt efter, at man har modtaget sin reservationsbekræftelse, så vi har mulighed for at tilbyde pladsen til anden side.

Nyhedsbrev
Vi udsender en nyhedsmail 1-3 gange om måneden. Vi opfordrer til, at man tilmelder sig via vores hjemmeside. 

Hvidovre Aftenskole
Engstrandskolen, Indgang D, Hvidovrevej 440
2650 Hvidovre
Tlf.: 3639 0000
e-mail: kontor@hvidovreaftenskole.dk
Web: hvidovreaftenskole.dk

Kontoret er åbent mandag-onsdag kl. 10-14.
Der er dog lukket de tre hverdage op til påske, 5. juni, hele juli måned og i dagene omkring jul og nytår (datoer varierer).